Customer Service Representative - Claims

January 14 2025
Categories Customer service,
Remote
Laval, QC • Part time

Our employees are at the heart of everything we do. Together, we help people, businesses, and society prosper in good times and be resilient in bad times.


Our employee promise represents Intact's commitment to you in exchange for living our Values, striving to do your best work, being open to change and investing in your career. In return, we promise to provide support, opportunities and performance-led financial rewards at a workplace where you can shape the future, win as a team and grow with us.

About the role

Nous recherchons un Agent bilingue service clientèle, Indemnisation, à temps-partiel pour rejoindre nos équipes 24/7 équipe en pleine croissance !

Ce que vous ferez ici :

  • Être un expert en la matière sur nos politiques, produits, services et initiatives.
  • Répondre aux appels de renseignements et de nouvelles réclamations dans une file d'attente entrante tout en appliquant vos connaissances, vos compétences en résolution de problèmes et en prenant des décisions sur-le-champ pour faire avancer les demandes.
  • Documenter avec précision et clarté les dossiers pour refléter les conversations et les actions entreprises sur les réclamations.
  • Être disposé à initier des conversations difficiles avec empathie et clarté concernant la politique, la couverture d'assurance ou les défis opérationnels.
  • Veiller à ce que les métriques quotidiennes du centre d'appels soient respectées tout en prenant un grand volume d'appels entrants.
  • Fournir un service client de qualité, en maintenant des temps d'attente faibles et en documentant les dossiers de manière claire et concise.
  • Exécuter plusieurs tâches en alignant avec les priorités changeantes et les délais sensibles au temps.
  • C'est un environnement en évolution rapide, et d'autres tâches ponctuelles pourraient vous être assignées.

Ce que vous apportez :

  • Vivre les Valeurs d'Intact : Intégrité, Respect, Orientation client, Excellence et Générosité envers les clients, les collègues et les fournisseurs est essentiel.
  • Une expérience en service clientèle et en ventes est préférée.
  • Une expérience en assurance est considérée comme un atout.
  • Être autonome, ingénieux et résilient pour surmonter diverses situations est essentiel.
  • Des compétences organisationnelles supérieures, axées sur les résultats, et l'agilité pour naviguer dans un environnement où vous devez penser rapidement.
  • Excellentes compétences en écoute et en communication avec la capacité de favoriser des relations de travail solides.
  • Doit être flexible pour travailler 21 heures par semaine le soir et le week-end.
  • Aucune expérience de travail au Canada n'est requise, mais il est nécessaire d'être éligible pour travailler au Canada.
  • Bilingue (français et anglais): Vous êtes en mesure d'interagir autant avec notre clientèle francophone qu'anglophone au quotidien / anglais intermédiaire. Nécessité de traiter des dossiers de réclamations d'une clientèle anglophone sur une base régulière.

Ce rôle est admissible à une prime de recommandation. #mesRéférences1000

#LI-Claims

#LI-Hybrid

What we offer

Our hybrid work model provides the balance between working from home and enjoying meaningful in-person interactions.

Working here means you'll be empowered to be and do your best every day. Here is some of what you can expect as a permanent member of our team:

  • A financial rewards program that recognizes your success

  • An industry leading Employee Share Purchase Plan; we match 50% of net shares purchased

  • An extensive flex pension and benefits package, with access to virtual healthcare

  • Flexible work arrangements

  • Possibility to purchase up to 5 extra days off per year

  • An annual wellness account that promotes an active and healthy lifestyle

  • Access to tools and resources to support physical and mental health, embracing change and connecting with colleagues

  • A dynamic workplace learning ecosystem complete with learning journeys, interactive online content, and inspiring programs

  • Inclusive employee-led networks to educate, inspire, amplify voices, build relationships and provide development opportunities

  • Inspiring leaders and colleagues who will lift you up and help you grow

  • A Community Impact program, because what you care about is a part of what makes you different. And how you contribute to your community should be just as unique.

We are an equal opportunity employer


At Intact, our Value of respect is founded on seeing diversity as a strength. We strive to create an accessible workplace where employees feel valued, included and encouraged to share their unique perspectives.


We encourage applications from individuals who are members of equity-deserving groups, including but not limited to women, Indigenous peoples, persons with disabilities, Black people, and members of the 2SLGBTQI+ community.


As part of Intact's commitment to reconciliation, we acknowledge that we work, meet and travel across the land currently called Canada, originally inhabited by First Nations, Metis and Inuit people. This history extends through many centuries and continues to evolve today.


We have policies to ensure equal access and participation for people with disabilities, including providing workplace adjustments (accommodations). A copy of applicable policies is available on request.


If we can provide a specific adjustment to make the recruitment process more accessible for you, please let us know when we reach out about a job opportunity. We'll work with you to meet your needs.


Learn more about our recruitment process and your candidate journey here.


If you are an employee of Intact or belairdirect, please apply for this role on Internal Career Site.

Apply now!

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