Field Services Accounts Specialists

August 2 2024
Industries Non-profit organisation - NPO
Categories Customer service,
Montreal, QC • Full time

Employment Status:

Regular

Time Type:

Full time

BUILDING A WORLD CLASS TEAM STARTS WITH YOU

At the heart of CSA Group is a vision: making the world a better, safer, more sustainable place. It's been part of our mission for nearly one hundred years: from the first engineering standard for railway bridges developed in 1919, to more than 3,500 standards, codes & related products today.

Headquartered in Canada, with a global footprint of more than 30 labs and offices across Europe, Asia and North America, CSA Group tests, inspects and certifies a wide range of products - from every day househould items to leading edge technology-to meet exacting requirements for safety, performance and environmental impact.

Our employees take pride in making a difference in people's lives through the work that we do. We're looking for people like you to help make it happen.

Job Summary:

LA CONSTITUTION D'UNE ÉQUIPE DE CLASSE MONDIALE COMMENCE PAR VOUS

Au cœur du Groupe CSA se trouve une vision : faire du monde un endroit meilleur, plus sûr et plus durable. Cela fait partie de notre mission depuis près de cent ans : de la première norme technique pour les ponts ferroviaires élaborée en 1919 à plus de 3 500 normes, codes et produits connexes aujourd'hui.

Le Groupe CSA, dont le siège social est situé au Canada et qui compte plus de 30 laboratoires et bureaux en Europe, en Asie et en Amérique du Nord, met à l'essai, inspecte et certifie une vaste gamme de produits - des articles ménagers courants aux technologies de pointe - afin de répondre à des exigences rigoureuses en matière de sécurité, de rendement et d'impact sur l'environnement.

Nos employés sont fiers de faire une différence dans la vie des gens grâce à leur travail. Nous recherchons des personnes comme vous pour nous aider à réaliser cet objectif.

Résumé du poste :

Si vous êtes le type de personne qui aime établir des relations, contribuer à la croissance de l'entreprise, apprendre les nouvelles technologies et les tendances du marché dans un secteur diversifié, ce poste est peut-être fait pour vous ! Ce poste est en relation avec les responsables de comptes commerciaux locaux, les responsables de groupes de produits, les responsables des opérations, les certificateurs, le personnel du service clientèle et les services sur le terrain.

Le titulaire de ce poste soutiendra et encouragera la croissance continue de nouvelles affaires pour les Services extérieurs du Groupe CSA. Le spécialiste des comptes des services extérieurs agira à titre de personne-ressource interne pour les ventes et les clients en ce qui concerne les demandes initiales, les soumissions de projets et les services. Il soutiendra le développement de nouveaux comptes et de nouvelles opportunités au sein des comptes existants grâce à l'excellence du service à la clientèle.

Responsabilités :

  • Gérer le processus de vente en répondant rapidement à toutes les demandes de renseignements nécessaires pour présenter l'information.

  • Soutenir le processus de vente en fournissant des renseignements sur le Groupe CSA aux contacts potentiels, aux clients potentiels et aux clients recommandés. Déterminer les besoins et les attentes des clients ; transmettre l'information nécessaire aux opérations afin de maintenir la satisfaction des clients.

  • Préparer des propositions de coûts de services pour les clients à l'aide des questionnaires et des feuilles de travail applicables. Il envoie les propositions aux clients et effectue des appels de suivi pour fournir des informations complémentaires, répondre aux questions et documenter ces activités en vue d'un suivi ultérieur.

  • Aider, le cas échéant, le groupe des opérations à ouvrir un dossier de demande et à compléter la documentation nécessaire pour les propositions acceptées.

  • Tenir à jour des dossiers clients précis et complets, y compris la saisie des informations relatives aux clients nouveaux et existants dans la base de données commerciale partagée. Établir et maintenir une liste de contacts privilégiés sur la base de la réputation, de l'influence et du jugement personnel.

  • Développe des pistes de vente grâce à son expérience dans le secteur, à des recherches sur Internet, à des pistes de salons professionnels, à des magazines spécialisés et à d'autres ressources appropriées.

  • Fournir des informations et des données à l'unité commerciale afin de l'aider à établir de nouvelles possibilités et de nouveaux domaines d'intérêt pour les services du Groupe CSA.

  • Fournir un soutien à la direction pour les rapports et les prévisions de ventes hebdomadaires, mensuels et annuels.

  • Exécuter des tâches supplémentaires ou des projets spéciaux, selon les besoins.

Formation et expérience :

  • Formation post-secondaire de préférence. Un diplôme technique/scientifique de quatre ans est un plus.

  • 2 à 5 ans d'expérience dans la vente, le service à la clientèle ou le marketing.

Compétences :

  • Maîtrise des outils informatiques Word, Excel, PowerPoint et des applications de base de données ; expérience de la force de vente un plus.

  • Excellentes aptitudes à la communication orale et écrite.

  • Excellentes aptitudes au téléphone et au service à la clientèle.

  • Souci du détail et capacité à gérer des tâches multiples.

  • Capable d'entretenir des contacts positifs à tous les niveaux de l'organisation pour échanger, expliquer et interpréter des informations ou des idées et assurer le suivi des demandes des clients.

  • Motivation personnelle et esprit d'équipe.

Le Groupe CSA est un employeur qui souscrit au principe de l'égalité des chances et s'engage à respecter la diversité, l'équité et l'inclusion. Nous interdisons toute forme de discrimination et de harcèlement fondée sur les motifs stipulés dans les lois applicables. Nous sommes une organisation où les opportunités sont basées sur les compétences et les capacités, et où les différences sont respectées et valorisées. Veuillez nous contacter à l'adresse talentacquisition@csagroup.org si vous avez besoin d'aménagements dans le cadre du processus d'entretien.

Field Services Accounts Specialists

BUILDING A WORLD CLASS TEAM STARTS WITH YOU

At the heart of CSA Group is a vision: making the world a better, safer, more sustainable place. It's been part of our mission for nearly one hundred years: from the first engineering standard for railway bridges developed in 1919, to more than 3,500 standards, codes & related products today.

Headquartered in Canada, with a global footprint of more than 30 labs and offices across Europe, Asia and North America, CSA Group tests, inspects and certifies a wide range of products - from every day househould items to leading edge technology-to meet exacting requirements for safety, performance and environmental impact.

Our employees take pride in making a difference in people's lives through the work that we do. We're looking for people like you to help make it happen.

Job Summary:

If you are the type of person who enjoys building relationships, contributing to growing the business, learning the newest technologies and market trends in a diverse industry, this position may be for you! This position interfaces with local Commercial Account Managers, Product Group Managers, Operation Managers, Certifiers, Client Services staff, and Field Services.

This role will support and promote the continued growth of new business for CSA Group Field Services. The Field Services Account Specialist will serve as an internal sales and customer contact for initial inquiries, project quotes and services. They will support the development of new accounts and the development of new opportunities within established accounts through customer service excellence.

Responsibilities:

  • Manages the sales process by promptly responding to all inquiries as necessary to present information.

  • Supports the sales process, providing CSA Group information to prospective contacts/leads and referral customers. Determines client needs and expectations; relay necessary information to operations to maintain customer satisfaction.

  • Prepares cost proposals of services for clients using applicable questionnaires & worksheets. Sends proposals to clients & conducts follow-up calls to provide further information, answers questions and documents these activities for further follow-up.

  • Assists as needed with the operations group in opening an application file and completing documentation necessary for accepted proposals.

  • Maintains accurate & complete client files, including the input of new/existing client information into the shared sales database. Establishes and maintains a list of preferred contacts based on reputation, influence and personal judgment.

  • Develops sales leads through industry experience, internet research, trade show leads, trade magazines and other suitable resources.

  • Provides information and input into the Commercial Unit to assist with the establishment of new opportunities and areas of focus for CSA Group services.

  • Provides management support in weekly, monthly and annual sales reports and forecasts.

  • Performs additional tasks and/or special project work as required

Education and Experience:

  • Post-secondary education preferred. Four year degree technical/scientific degree is a plus

  • 2-5 years of sales, customer service, or marketing experience

Skills:

  • Computer proficiency in Word, Excel, PowerPoint and database applications; Sales Force experience a plus.

  • Excellent verbal & written communication skills.

  • Excellent phone and customer service skills.

  • Detail oriented and able to handle multiple tasks.

  • Able to maintain positive contacts within all levels of the organization to exchange explain and interpret information or ideas and follow-up on client requests.

  • Self-motivated and team-player.

    CSA Group is an Equal Opportunity Employer and is committed to diversity, equity, and inclusion. We prohibit discrimination and harassment of any kind based on any grounds stipulated by applicable laws. We are an organization where opportunities are based on skills and abilities, and differences are respected and valued. Please contact us at talentacquisition@csagroup.org if you require accommodation in the interview process.

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